Full fart framåt

Då har jag fått mitt lilla rum i McLeod House här på campus. Dagarna går åt till att släcka eldar just nu. Avgifter som ska betalas, passerkort ska skaffas, böcker ska köpas, tvättstugan ska hittas, lektionssalar ska letas etc. Läser 6 kurser just nu och har alltså möjlighet att droppa en inom det två första veckorna. Man har alltså en prova på period och jag behöver läsa 5 kurser totalt. Så nu försöker jag sätta mig in i dem så mycket som möjligt för att kunna välja. Annars har tiden gått åt till att fixa med rummet, varit på walmart och handlat allt som behövs till det. Imorgon blir det till att skaffa skolböcker till dem kurserna jag vet att jag ska behålla och försöka ta sig en rundtur på campus. 
 
Dagens första lektion började kl 10 och dagens sista slutade alldelens nyss kl 21. Det känns lite annorlunda att ha kvällskurser. Läser en kurs på måndagskvällar som ges mellan 19-21.50. Vilket är lite kontraster mot hemma då man senast slutar fem :)

Utsikten från mitt fönster dagtid

Utsikten på kvällen


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej! Vad fin vy du har från rummet! :) Annorlunda med kvällskurser och långa dagar. Men det kanske blir kortare dagar när du tagit bort en kurs? Hoppas allt annat är fint med dig. Stor kram

Svar: Hej! Jo det är den :) jag kommer få lite längre hål på dagarna men kommer mest troligt sluta lika sent. Det är dock bara på måndagar :)
None None

2014-01-07 @ 09:11:22
Postat av: Sanna

Vad bra, hade varit segt om du gått sent varje dag. Har du varit runt i stan? Vad tycker du om staden? Kram

Svar: Jo precis :) jo vi att varit runt lite. Det är ingen jättestad men det är trevligt :) lite för kallt för att kunna njuta av naturen bara men människorna är trevliga! Kramar
None None

2014-01-07 @ 17:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0