Downtown

Strike! Strike! Strike!
 
Det blev strejk så alla lektioner på campus har ställts in i väntan på en lösning. Vi var på en ny matsal och käkade idag, våra "matkort" fungerar på lite olika ställen och dagens val var riktigt bra faktiskt. Dem hade många alternativ av rätter att välja på och det fanns massor med efterrätter. Dessutom hade dem en "köksdel" där man kunde gå i kylskåp/frysar och plocka sina egna råvaror och laga om man ville. Fanns även frysta bär i frysen så man kunde mixa sina egna milkshakes/smoothies osv! Börjar tro att det är bra att jag bara stannar en termin, jag skulle kunna äta hur mycket som helst medan jag är här.. undra vad som skulle kunna hända på en hel utbildning här (4år).
 
Vädret har varit riktigt fint idag så vi tog tillfället i akt och promenerade ner (lutar neråt hela vägen) till stan efter lunchen. Det var jag, Emelie, Louise, Sabrina & Jonas och väl nere på stan bestämde vi oss för att fika och promenera omkring och se lite av byggnaderna som finns där. Hann även ner till floden en sväng och fick några fina bilder på isen. 
 
Här kommer ett gäng av dagens bilder:
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad roligt med bilder! Så kul att se hur du har det. Vad kul att de har god mat - och efterätter! Har du ätit något annorlunda som inte finns i Sverige? Stor kram

Svar: Poutine, det är som strips med massa sås och ost på. Det är nya smakupplevelser varje dag. Ska försöka fota några om jag kommer ihåg :)
None None

2014-01-14 @ 19:51:10
Postat av: Sanna

Åh, det lät gott :)

2014-01-15 @ 15:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0