Catch up!

Skolan började alltså i måndags och det har varit full fart sedan dess. Lektioner varvat med egen läsning och annat som måste tas ikapp. Skönt att jag bara har lektioner måndag till torsdag eftersom jag studerar inom business så är jag alltid ledig fredagar. Därför kunde jag använda fredag denna gång till att läsa ikapp.
 
Det har även hunnits med att fika på Tim Hortons igår kväll och idag (lördag) startades dagen med ett besök på Farmers Market! Det är en stor marknad här nere på stan varje lördag där man kan köpa färska grönsaker mm.
Idag fick jag alltså äran att testa två nya saker här i Kanada, dels Deep fried chocolate bar, som är precis som det låter en friterad chokladkaka. Men även en Fried Donair, som är friterat kött med en jättegod dipp! (bild längre ner). Dem gjorde även isskulpturer dagen till ära!
Kvällen kommer spenderas med Ishockey, skollaget möter Moncton. För att sedan fira att vi klarat första veckan med en utgång!
 
Bilder från farmers market imorse:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0