Veckan som gått

Veckan som varit har nog varit den mest händelserika sedan jag anlände hit till Fredericton.
Skolmässigt har det varit en tuff vecka med 3 stycken prov och inlämningar. Så det har blivit en del pluggande, men har samtidigt hunnit med en hel del annat, så förstår inte riktigt hur timmarna räckte till.
Jag har bland annat hunnit med att tagit en eftermiddag på stan meg en kompis och käkat sushi, som jag saknat så mycket. Bild kommer längre ner. Sedan har jag också hunnt med att vara på en teaterföreställning som var riktigt bra! Har även varit en sväng till the mall med en polare och shoppat och käkat frozen yoghurt som var riktigt gott & hur trevligt ställe som helst med schysst inredning! I fredags hanns det även med en utgång och fira våran tyska kompis Jonas som fyllde år! Lördagen spenderads bland annat med Tim Hortons besök och filmkväll.
& Slutligen, veckans/helgens höjdpunkt, OS-finalen i herrarnas ishockey mellan Sverige - Kanada! Som vi taggat och retats sen det blev klart att vi skulle mötas i finalen. Vi har målat ansiktena men sverige flaggor, det har satts upp flaggor i Joy Kidds boende! Men, tyvärr så varade bara spänningen i matchen i ca 10 minuter då Sverige spelade bra ishockey för att sedan tappa gnistan helt. Surt.. Häftigt att få dela denna finalupplevelse med alla kanadensiska kompisar. Kommer dock få en hel del gliringar under kommande dagar, men sånt får man väl stå ut med. Sammanfattningsvis får jag ändå säga att det var en riktigt härlig vecka, kanske den bästa hittills i Kanada!
 
Som vanligt kastar jag upp lite bilder från vecka
 
 

Kommentarer
Postat av: Nils H

Va bra att du har haft så kul, trots den besvärliga förkylningen.

2014-02-24 @ 06:57:14
Postat av: Sanna

Åh, frozen yoghurt! Nam nam! Kul med bilder. Vi har knappt nån snö kvar.

Svar: mm det är så gott! Avis jag blir. Vi har haft vårväder i veckan men massvis med snö kvar ändå :)
None None

2014-02-25 @ 17:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0